ماشین حساب، انجمن اینترنتی فارسیکام
http://www.mashinhesab.com/

ضبط مکالمات در کنار سانترال
http://www.mashinhesab.com/viewtopic.php?f=2&t=53212
صفحه 1 از 1

نویسنده:  TMZ [ شنبه اردیبهشت 20, 93 10:40 am ]
عنوان پست:  ضبط مکالمات در کنار سانترال

برای این که در کنار سانترال بتوانم مکالماتم را ضبط کنم محدودیتی وجود دارد؟ به تعداد خط های شهری یا داخلی من مربوط است یا نه؟

نویسنده:  maziar [ شنبه اردیبهشت 20, 93 12:41 pm ]
عنوان پست:  Re: ضبط مکالمات در کنار سانترال

با سلام
چنانچه بخواهید عمل ضبط مکالمات و صف انتظار در حالتی که دستگاه سانترال موجود میباشد پیاده سازی شود موارد زیر را مد نظر قرار دهید :

صف :
امکان پیاده سازی صف در سیستم سانترال وجود ندارد .
می توان فرآیندی مشابه با صف را شبیه سازی نمود .
لازم به ذکر است که امکان پخش تعداد افراد منتظر در صف در سیستم شبیه سازی شده وجود ندارد .
فقط می توان تاییدیه تماس گیرنده جهت انتظار در صف را انجام داد .
بدین ترتیب که از کاربر سوال زیر پرسیده می شود :
تمام داخلی ها مشغول می باشند . جهت انتظار در صف کلید 1 و جهت انصراف کلید 2 را شماره گیری نمایید .
ضبط مکالمات :
ضبط مکالمات در سیستم استاندار سامانه گویا فارسیکام برای سیستم های سانترال وجود ندارد .
دو نوع ضبط مکالمه در سامانه گویا فارسیکام قابل پیاده سازی می باشد .
1. ضبط مکالمه ورودی
باید دو برابر تعداد خط های شهری که پاسخدهی گویا انجام می دهد ، خطوط داخلی سانترال که به کارت سخت افزاری گویا ، جهت پاسخدهی تماس ورودی ، متصل شود .
مثال : سامانه برای 5 خط شهری که پاسخدهی هوشمند روی آن انجام می شود خرید شده باشد .
در صورت نیاز به ضبط مکالمات ، 10 خط داخلی سانترال باید به سامانه گویا متصل شود . ( برای هر تماس ، 2 خط داخلی سانترال استفاده می شود .)
2. ضبط مکالمه خروجی
برای ضبط مکالمات خروجی ، باید تماس ها از سیستم گویا فارسیکام عبور کند تا ضبط مکالمه انجام شود .
بر اساس تعداد خط مورد نظر جهت تماس به خارج از سازمان ، باید تعداد دو برابر خطوط به کارت سخت افزاری گویا متصل شود .
همچنین باید آزاد شدن خط با 0 یا 9 روی سیستم سانترال غیر فعال شود .
سپس به کاربران شماره داخلی های مشخص جهت تماس با خارج از سازمان معرفی شود .
در این حالت ، کاربر شماره 100 را شماره گیری می نماید ، سیستم به کاربر اعلام می کند که شماره مقصد مورد نظر را وارد نمایید . سپس شماره گیری خط مقصد توسط کاربر انجام می شود .
3. ضبط مکالمه ورودی و خروجی
در صورتی که ضبط مکالمات برای تماس های ورودی و خروجی به صورت همزمان نیاز باشد ، باید این نکته مد نظر باشد که خط های ورودی و خروجی تفکیک شود . همچنین تعداد دو برابر این خطوط جهت کنترل تماس و ضبط مکالمات مورد نیاز می باشد .
چنانچه این خطوط تفکیک نشود ، امکان اشغال بودن سامانه زیاد بوده و مشتریان و کاربران پشت خط قرار می گیرند .
پیشنهاد می شود که خطوط تفکیک شود تا تنظیمات مشخص شده و پیاده سازی انجام شود .

با سپاس

صفحه 1 از 1 همه زمان ها بر اساس UTC + 3:30 ساعت تنظیم شده اند
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/